FANDOM

Inside er den feteste rockepuben i Bergen. Den ligger i Vaskerelvsmauet, rett oppfor Torgallmenningen.

På dagtid en cafe med Bergens beste hamburger, blant annet kolossen Holy Diver på hele 750 gram. Denne vil derimot bli overskygget av Suicide Solution på 1 kg.

Og på kvelden er det full fart med Dj NoBeat eller Radioroy bak spakene, som spiller heftig og tung rock.

Åpningstider 15.30 - 03.30 alle dager (søndag til 01.30).

Mandagsklubben fra kl.21.00 hver mandag. (Anbefales hvis du har lite penger etter helgen)

FilmQuiz hver tirsdag, kl.21.15 & Rock/MetalQuiz på onsdagene, kl. 21.15.

Inside har også et Rockeforum, og det er kanskje det mest aktive rockeforumet i Norge.

Hjemmesiden til Inside Rock Cafe.

Historikk Rediger

Inside Rock Cafe åpnet for første gang i oktober 2004. Lokalet som Inside er i nå, huset tidligere en vietnamesisk dagligvareforretning.

Inside ble påtenkt i 2001 og lokalet i 2.etasje overtatt sommeren 2002.

2.etasje ble ferdigbygget desember 2002, men grunnet visse problemer med skjenkeløyve, åpnet dørene først 23.mai 2003. Dette var da et diskotek, men ble omgjort til en del av Inside Rock Cafe etter at den åpnet (innvandrerbutikken i 1.etasje ville ikke flytte på seg da byggingen av cafeen skulle starte, men etter nesten et års tautrekning, begynte konstruksjonen.).

Oppe ble det spilt hardere musikk (ekstremmetall), mens nede gikk det primært i klassisk hardrock.

Inside stengte våren 2006, grunnet problemer med skjenkeløyvet. Det ble søkt om nytt skjenkeløyve, noe som skulle ta meget lang tid. I mellomtiden, ble Inside pusset opp. Vegger ble malt, båsene satt i stand, og det ble startet en ombygging av 2. etasjen.

Inside åpnet igjen 6. oktober 2006.

Tilfeldig wiki